استعلام چک صیاد

با اپلیکیشن چک نما به آسانی استعلام چک صیاد، استعلام خلافی خودرو و استعلام بدهی خودرو خود را بگیرید.

استعلام چک صیاد

با اپلیکیشن چک نما به آسانی استعلام چک صیاد، استعلام خلافی خودرو و استعلام بدهی خودرو خود را بگیرید.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

چک در معاملات مسکن کاربردهای فراوانی دارد و شما معاملات بسیار کمی در خصوص معاملات ملکی می بینید که در آن حداقل یک برگ چک در میان طرفین معامله تبادل نشود.  در بیشتر مواقع چک به عنوان چک تضمین، چک چک بیعانه و ... در این نوع معاملات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چک در معاملات مسکن

 

در متن زیر برخی نکات مهم در خصوص صدور چک در معاملات مسکن را بیان خواهیم کرد:

1. در معامله هایی که بین دو طرف رد و بدل می شود، حتما در متن قرارداد شماره چک ها را وارد کنید تا احتمال هر گونه سوء استفاده منتفی شود.

2. به هیچ عنوان قبل از نوشتن متن چک اقدام به امضا کردن آن نکنید، حتما در ابتدا متن چک را نوشته و سپس تاریخ و امضای آن را درج نمایید.

3. سعی کنید تا از امضاهای ساده که امکان جعل کردن آن ها آسان است، استفاده نکنید و همچنین در زیر امضا نام و نام خانوادگی خود را درج نمایید.

4. در قسمتی که در وجه نوشته شده است حتما اسم شخص طرف معامله را درج نمایید و از عبارت در وجه حامل استفاده نکنید و همین در صورتی که چکی دریافت می کنید، حتما در وجه خودتان دریافت کنید.

5. حتما قبل از انجام معامله و دریافت چک از فرد مورد نظر ،اقدام به استعلام حساب وی نموده و از خوش حساب بودن وی مطمئن شوید تا ببینید که وی می تواند به تعهدات پرداخت خود عمل نماید یا خیر. با اپلیکیشن چک نما در تمامی ساعات شبانه روز می توانید استعلام چک صیاد را بگیرید.

6. حتما در هنگام نوشتن متن چک شخصا و با دست خط و قلم خود این کار را انجام دهید و همین طور دقت نمایید که تمامی متن چک به قلم خود صاحب چک نوشته شده باشد تا هیچ گونه ادعای جعلی بودن در آن وجود نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی ما: امکان پرداخت وجه چک از سایر حساب ها

منبع: www.checknama.ir

  • sara abbaszadeh
  • ۰
  • ۰

 

در مورد نگهداری از خودرو باید بگوییم که در کنار رعایت کردن نکات فنی مانند چک کردن قطعات مکانیکی، تنظیم باد تایرها و تعویض کردن روغن موتور و ... بایستی به شستشوی خودرو و نظافت آن نیز توجه کافی داشته باشیم. از همین رو قصد داریم تا در این مطلب نکاتی را ذکر کنیم که با رعایت کردن آن، بدنه ی خودرو شما آسیب نخواهد دید.

 

شستشوی خودرو

 

عدم استفاده از پارچه های نامناسب

خیلی از پارچه ها مانند پارچه های معمولی، ابرها و اسفنج ها و ... برای شستشوی خودرو اصلا مناسب نیستند و دراز مدت موجب ایجاد خط و خش بر روی بدنه ی خودرو خواهند شد. بهتر است تا برای شستن و تمیز کردن خودرو از دستمال های میکروفایبر استفاده نمایید که رطوبت خود را به خوبی حفظ می کنند و در عین حال در تمیز کردن گرد و غبار خیلی بهتر از پارچه های معمولی عمل می کنند.

 

عدم استفاده از مایع ظرفشویی

حتما این دلیل اشتباهی است که چون مایع ظرفشویی ظروف آشپزخانه را خیلی خوب تمیز می کند پس حتما برای شستشوی خودرو نیز عالی عمل خواهد کرد. اما واقعیت بخلاف این تفکر است؛ زیرا مایع ظرفشویی دارای مواد شیمیایی تهاجمی می باشد که موجب آسیب رسیدن به بدنه ی خودرو می شوند و به همین خاطر بهتر است تا شامپوهای مخصوص شستشوی خودرو استفاده نمایید که در عین حال که بدنه ی خودرو را به خوبی تمیز می کنند، به هیچ عنوان به رنگ و بدنه ی خودرو آسیب نمی رسانند.

 

مطلب پیشنهادی ما: عواملی که رنگ خودرو را از بین می برند

 

عدم استفاده از دو سطل برای شستشوی خودرو

حتما در هنگام شستن خودرو از دو استفاده کنید، یکی از سطل ها را برای کف زدن دستمال و دیگری را برای شستن دستمال به کار ببرید. چون با این روش بار دیگر گرد و غبار را به همvاه دستمال به سطل حاوی مواد شوینده نبرده و به روی بدنه ی خودرو نمی کشید که همین مساله موجب بهتر تمیزشدن خودرو خواهد شد؛ البته فراموش نکنید که آب هر دو سطل را در حین شستشو عوض کنید.

 

شستشوی لاستیک ها در آخر کار

به طور معمول خیلی از افراد تمیز کردن لاستیک های خودرو را به آخر موکول می کنند، که کار درستی نمی باشد، زیرا لاستیک ها از جمله کثیف ترین قسمت های خودرو بوده و در صورتی که آن را به آخر سر موکول نماییم، آلودگی و کثیفی تایرها به سایر بخش هایی که اول کار تمیز کردیم، منتقل می شود، از همین رو ابتدا لاستیک ها را تمیز نمایید و سپس دستمال ها را شسته و باقی خودرو را بشویید.

 

اپلیکیشن چک نما در مدت زمانی کوتاه و در تمامی ساعات شبانه روز امکان استعلام خلافی خودرو و بدهی خودرو را در اختیار کاربران قرار می دهد.

منبع: www.checknama.ir

  • sara abbaszadeh
  • ۰
  • ۰

امکان پرداخت وجه چک از سایر حساب ها امکان پذیر شد!

 

از جمله سایر منابع مهمی که از آن ها می توان برای وصول چک برگشتی استفاده کرد، سایر حساب های فرد صادر کننده ی چک برگشتی می باشد. این امکان به تازگی ایجاد شده است و بر اساس آن بانک ها موکلف به این کار می باشند. اما مساله ی مهمی که در این میان وجود دارد این است که باید برای این کار حتما از بانک درخواست نمایید، زیرا خیلی از بانک ها به بهانه ی مشتری مداری این کار را انجام نمی دهند. در حالی که بانک ها با پاس کردن چک مورد نظر نوعی مشتری مداری نیز به خرج داده اند.

 

امکان پرداخت وجه چک از سایر حساب ها

 

در هر صورت این یک راه بسیار خوب برای افرادی می باشد که با چک برگشتی برخورد کرده اند و می توانند این درخواست را از حساب سپرده و یا سایر حساب های صادر کننده ی چک در بانک مورد نظر را داشته باشند تا بدین ترتیب بتوان مبلغ چک را پاس کرد. طبق قوانین جدید بانک ها موظف به این کار می باشند و بایستی اقدام به این کار نمایند. در صورتی که بنا به هر دلیلی بانک ها از انجام این کار سر باز زنند و در عین حال شما از وجود سایر حساب های فرد صادر کننده ی چک در بانک مورد نظر مطمئن هستید، می توانید از طریق بانک مرکزی اقدام به پیگیری این موضوع نمایید.

 

مطلب پیشنهادی ما: طریقه اعتبارسنجی بانک ها برای صدور دسته چک

 

حال ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا باید بدانیم که فردی که چک را صادر کرده است، حساب های دیگری نیز دارد؟ اگر دارنده ی چک اقدام به ارائه ی درخواست به بانک مورد نظر برای شناسایی سایر حساب های فرد صادر کننده ی چک نماید و بانک از پرداخت مبلغ چک از سایر حساب های فرد امتناع ورزد و مشخص شود که چنین حسابی وجود داشته است، در این صورت در عین حال که شعبه ی مورد نظر توبیخ خواهد شد، بایستی ضرر و زیان ناشی از آن را نیز پرداخت نماید. البته در غیر این صورت بانک مورد نظر مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. خبر خوش اینکه به زودی این مشکل نیز حل شده و طی بخش نامه ای بانک ها ملزم به انجام این کار خواهند شد.

با اپلیکیشن چک نما می توانید به آسانی استعلام چک صیاد خود را بگیرید.

منبع: www.checknama.ir

  • sara abbaszadeh
  • ۰
  • ۰

 

رنگ خودرو از جمله مهم ترین عواملی است که در زیبایی ظاهری خودروها تاثیر بسیار داشته و به همین خاطر بایستی مواردی را که ممکن است زیبایی ظاهری خودرو را به خطر بیاندازد را بشناسیم.

 

رنگ خودرو

 

مطلب پیشنهادی ما: نگهداری بنزین در داخل خودرو خطرناک است!

  • از جمله مهم ترین دشمنان رنگ خودرو  که زیبایی و جلوه ی آن را از بین می برد، نور خورشید است. در صورتی که خودرو به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد به مرور زمان رنگ خودرو پوسته پوسته شده و از روی بدنه ی خودرو جدا شده و ظاهری نازیبا به خودرو می دهد. و همین طور باید اضافه کنیم که نور مستقیم خورشید باعث می شود تا قطعات پلاستیکی استفاده شده در داخل خودرو که در همه ی فضای خودرو به کار رفته است،در اثر حرارت ناشی از نور خورشید، گازهایی را از خود انتشار دهند که برای سلامتی افراد بسیار زیانبار می باشد.

 

  • فضولات پرندگان از جمله سایر عوامل تهدید کننده ی رنگ خودروها می باشد که به دلیل خاصیت اسیدی که دارد در صورتی که به شکل طولانی مدت بر روی بدنه ی خودرو بمانند موجب تغییر رنگ آن قسمت از بدنه ی خودرو می شوند و به خاطر است که حتما بایستی در زودترین زمان ممکن اقدام به پاک کردن آن از روی خودرو نمایید.

 

  • زمانی که بر روی خودرو گرد و غبار می نشیند به هیچ عنوان آن را با دستمال خشک پاک نکنید و حتما از یک دستمال نم دار برای این کار استفاده نمایید. استفاده از دستمال خشک برای تمیز کردن گزد و غبار از روی خودرو موجب ایجاد خط و خش بر روی بدنه ی آن خواهد شد.

 

  • از جمله سایر مواردی که رنگ بدنه خودرو را تحت تاثیر قرار می دهند عواملی چون به کار بردن حجم بالایی از مواد شوینده در کارواش ها، باران های اسیدی و شیره ی درختان و ... می باشد.

با اپلیکیشن چک نما در تمامی ساعات شبانه روز می توانید استعلام خلافی خودرو و بدهی خودرو خود را به آسانی بگیرید.

منبع: www.checknama.ir

  • sara abbaszadeh
  • ۰
  • ۰

 

بر اساس قانون جدید اعتبارسنجی بانک ها برای صدور دسته چک به چه صورت انجام می شود؟

بانک ها موظف می باشند که بنا به درخواست مشتریان خود که دارای حساب جاری هستند و بر اساس ماده 5 قانون جدید صدور چک که در سال 1397 نیز اصلاح گردید، بعد از اعتبارسنجی، دسته چک بدهند. اعتبارسنجی بانک ها برای صدور دسته چک به صورت زیر انجام می شود:

 

اعتبارسنجی بانک ها برای صدور دسته چک

 

بر اساس ماده 6 قانون صدور چک، که در سال 1397 اصلاح شد، بانک ها موظف اند که جهت ارائه ی دسته چک به مشتریان خود تنها به توسط سامانه صیاد بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام دهند. بدین ترتیب پس از اینکه بانک مرکزی موجودی حساب و تراکنش حساب ها و اموال و دارایی شخص و همین طور وجود و یا عدم وجود وام معوقه و ... را مورد بررسی قرار داد، بر اساس بررسی های انجام شده برای متقاضی دسته چک، اعتبار مشخص می کند. که البته اعتبارسنجی جهت صدور دسته چک به وسیله ی سامانه صیاد صورت می گیرد.

مطلب پیشنهادی ما: تفاوت ضامن و ظهرنویسی در چیست؟

 

برای شفاف تر بیان کردن قضیه به عنوان مثال باید بگوییم که بانک مرکزی بعد از بررسی موجودی حساب، تراکنش حساب ها، اموال و دارایی وی و وجود و یا عدم وجود وام معوقه به شخص متقاضی اعتبار می دهد. فردی که به وی اعتبار داده می شود به شکل نامحدود نمی تواند اقدام به صدور چک نماید. سامانه صیاد بعد از اینکه حساب شخص و سایر مواردی که در بالا ذکر کردیم را مورد بررسی قرار داد، اعتبارهای مختلفی به افراد می دهد به عنوان مثال برای فردی سقف اعتبار 100 میلیون در نظر گرفته می شود و برای فرد دیگری 200 میلیون و ... می تواند باشد. که افراد می توانند از طریق سامانه صیاد سقف اعتبار خود را استعلام نمایند.

استعلام چک صیاد با اپلیکیشن چک نما در هر ساعت از شبانه روز برای کاربران امکان پذیر می باشد.

منبع: www.checknama.ir

  • sara abbaszadeh