استعلام چک صیاد

با اپلیکیشن چک نما به آسانی استعلام چک صیاد، استعلام خلافی خودرو و استعلام بدهی خودرو خود را بگیرید.

استعلام چک صیاد

با اپلیکیشن چک نما به آسانی استعلام چک صیاد، استعلام خلافی خودرو و استعلام بدهی خودرو خود را بگیرید.

  • ۰
  • ۰

 

مزایا و معایب جعبه دنده دستی

با جود اینکه هر روز شاهد نمونه های جدید جعبه دنده های خودکار هستیم با این حال همچنان جعبه دنده دستی طرفداران زیادی دارد. این مساله که با وجود خودروهایی با جعبه دنده خودکار همچنان خودروهایی با جعبه دنده دستی در میان مردم محبوبیت دارند و بخش اعظمی از بازار را در اختیار گرفته اند، این سوال را در ذهن افراد به وجود می آورد که این نوع جعبه دنده ها چه مزایا و معایبی دارند که خریداران آن را ترجیم می دهند؟ از همین رو در متن زیر شما را با برخی از مزایا و مهایب جعبه دنده دستی آشنا خواهیم کرد:

 

جعبه دنده دستی

 

مزایای جعبه دنده دستی

خرابی  کمتر 

جعبه دنده های خودکار در مقایسه با جعبه دنده های دستی احتمال خرابی بیش تری دارند و در صرتی که خراب شوند، هزینه ی بیشتری را نیز بایستی جهت تعمیر آن پرداخت نمایید. جعبه دنده های خودکار چون که پیچیدگی بیشتری دارند، احتمال خرابی آن نیز زیاد است در حالی که در جعبه دنده های دستی فقط احتمال خراب شدن کلاج را دارند که که تعویض کردن آن به راحتی مشکل تان حل می شود.

قیمت پایین تر

جعبه دنده های دستی به دلیل به کار رفتن تعداد کمتر قطعات متحرک در آن در مقایسه با جعبه دنده های خودکا از قیمت پایین تری برخوردار بوده و بدین ترتیب به صرفه تر می باشند.

کنترل راحتتر

در جعبه دنده های دستی کنترل راننده بر روی دنده های خودرو بیشتر بوده و هر موقع که بخواهد می تواند دنده را عوض کند در حالی که این امکان در جعبه دنده های خودکار وجود ندارد. میزان درگیری با رانندگی نیز در خودرهایی که جعبه دنده دستی دارند نیز بیشتر است که همین مساله مجب علاقه مندی رانندگان به رانندگی با خودروهایی با جعبه دنده دستی شده است.

مصرف سوخت پایین تر

به دلیل کمتر بودن هدر رفت نیرو در جعبه دنده های دستی، مقدار مصرف سوخت در این نوع خودروها در مقایسه با نمونه های خودکار پایین تر است، البته باید بگوییم که این مساله قابل تعمیم به همه ی خودروهای با جعبه دنده دستی نیست.

استارت زدن آسان تر

در خودروهایی که دارای جعبه دنده دستی می باشند در زمان خالی شدن باتری، تنها چاره ی کار پیدا کردن باتری می باشد و هیچ راه دیگری غیر از آن وجود ندارد؛ در حالی که در خودروهایی با جعبه دنده دستی با هل دادن، خودرو روشن می شود.

 

مطلب پیشنهادی ما: نشانه های خرابی ترمز کدامند؟

 

معایب جعبه دنده دستی

در متن بالا به مزایای خودروهایی با جعبه دنده دستی اشاره کردیم و در ادامه به معایب آن خواهیم پرداخت تا بهتر با جوانب مختلف آن آشنا شده و تصمیم گیری درستی داشته باشید.

_ در صورت رانندگی در ترافیک های شهری، استهلاک خودروهای دنده دستی در مقایسه با خودروهای دنده خودکار بیشتر می باشد.

_ رانندگی کردن با خودروهایی که دارای دنده دستی هستند در مقایسه با خودروهای دنده خودکار مشکل تر بوده و نیازمند آموزش است.

_ در ترافیک رانندگی با خودروهای دنده خودکار آسان تر از خودروهای دنده دستی می باشد.

_ برای رانندگان تازه کار رانندگی با خودروهای دنده دستی در جاده های کوهستانی کاری خطرناک می باشد.

 

با اپلیکیشن چک نما در هر ساعت از ساعات شبانه روز می توانید استعلامی های خود را چک کنید.

منبع: www.checknama.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی